Refrescs ensucrats i problemes de salut

Molt il·lustrativa la campanya de The real bears , on a manera de conte s’expliquen les conseqüències per a la salut d’un abús en la dieta de refrescos ensucrats. Aquest és un dels factors més importants a considerar en l’obesitat infantil i la forma més fàcil de desequilibrar la dieta d’un adult.

El problema és que estem substituint l’aigua pels refrescs ensucrats en la dieta.Això comporta una sobrecàrrega de sucre que el cos ha de processar i més d’obesitat, a la llarga pot comportar o contribuir al desenvolupament de malalties metabòliques com la diabetis. Abusar de refrescos ensucrats té conseqüències nocives en la salut , no hi ha dubte.

Hem de considerar els refrescos com una cosa ocasional , una beguda esporàdica en la nostra dieta. Beure aigua en els àpats és el primer pas per equilibrar la dieta. A més de treure’ns del mig unes quantes calories, no sobrecarreguem l’organisme amb sucre.

És de destacar una de les dades que es presenten en el vídeo:

Prendre una o dues begudes ensucrades al dia augmenta el risc de patir diabetis tipus 2 en gairebé un 25%.

Enllaç al video: The Real Bears

Això és una cosa que cal tenir molt en compte. I no només els refrescos amb gas són ensucrats, molt sucs anomenats “naturals” contenen sucres afegits que vénen a ser el mateix.

Caldria eliminar aliments o begudes de la dieta, però si cal conscienciar que l’aigua ha de ser la nostra beguda majoritària . Deixant les begudes ensucrades o amb alcohol com una cosa esporàdica (2-3 vegades per setmana). Moltes vegades no som conscients de la quantitat de sucre que conté un refresc .

Et donem 10 raons per reduir el consum de refrescs i beneficiar la salut o almenys, eliminar els riscos que suposa prendre refrescs com beguda quotidiana. Cal aclarir que basem les següents raons en refrescs cua a causa de que són els més consumits

  • Incrementen el risc de osteoporosi causa que posseeixen àcid fosfòric que impedeixen la correcta absorció del calci.
  • Augmenten el risc de patir càries causa de l’elevat contingut en sucres simples.
  • Són addictius .
  • Poden ser causants de càlculs renals a causa del contingut en oxalats
  • Impliquen un elevat despesa econòmica que repercuteix negativament en la salut, ja que l’aigua és més sana i molt menys impactant a la butxaca.
  • Les substàncies químiques així com la gran concentració de sucres i el ph àcid pot generar, si el consum és continuat, gastritis o altres alteracions a nivell digestiu.
  • Tenen efecte diürètic i no col·laboren amb una bona hidratació.
  • Incrementen el risc de patir obesitat així com diabetis tipus 2 .
  • Pot causar nerviosisme i insomni si es consumeix en excés a causa de la cafeïna.
  • No ens aporten nutrients indispensables, només brinden calories buides .

Aquestes són 10 bones raons per comprendre que els refrescs no haurien d’estar presents diàriament en la nostra dieta i molt menys, ser la beguda escollida per hidratar-nos o prendre habitualment, ja que poden generar molts més efectes nocius dels que creiem i no només es deu al elevat contingut en sucre, sinó als seus compostos químics.

Per això, el millor és reservar els refrescos per a ocasions especials i diàriament, escollir opcions més naturals i sanes com pot ser l’aigua o algun suc de fruita si volem alguna cosa més dolça sense substàncies perjudicials.

Font

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s